عفاف و حجاب مرودشت

گفتگو با اولین مدیر فروشگاه عفاف و حجاب مرودشت

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، ایجاد فروگاه تخصصی عفاف و حجاب چند سالی است که به عنوان دغدغه فعالان فرهنگی و نیاز بازار مطرح می شود. سایت مرودشت نا در این خصوص به تنها فروشگاه تخصصی عفاف و حجاب مرودشت مراجعه کرده و با مدیر این فروشگاه مصاحبه کرده است که متن مصاحبه به شرح ذیل است:

ابتدا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چه شد که فروشگاه عفاف و حجاب یاس راه اندازی شد؟

 ترگل برنده مدیر فروشگاه هستم. با توجه به اینکه در شهرستان مرودشت هیچ فروشگاه عفاف و حجابی وجود نداشت، مردم به سختی می توانستند اقلام عفاف و حجاب را تهیه کنند و برخی مواقع مجبور بودند برای تهیه این اقلام به شیراز مراجعه کنند و این احساس نیاز باعث شد تا فروشگاه عفاف و حجاب راه اندازی شود.

خانم برنده مدیر فروشگاه عفاف و حجاب مرودشت

در فروشگاه عفاف و حجاب تنها اقلام عفاف و حجاب توزیع نمی شود، بلکه دیگر پوشاک های مورد نیاز قشر بانوان نیز توزیع می شود که متاسفانه در بازار مکان های مناسبی برای توزیع آنها در نظر گرفته نشده است. ما از بعد عفاف هم به این قضیه نگاه کرده و به همین دلیل تمام اقلام مورد نیاز بانوان را توسط فروشندگان خواهر عرضه می نماییم و بدین منظور یک قسمت تفکیک شده راه اندازی کردیم که خیلی هم مورد استقبال واقع شده است و بانوان به راحتی می توانند در قسمت ویژه خود حضور یافته و اقلام مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

چند درصد اجناس و کالاهایی که در فروشگاه عرضه می شود ایرانی است؟

سعی ما بر این است که  اجناس فروشگاه را از تولیدی های خود استان فارس و مرودشت تهیه کنیم اما برخی اقلام که برند ایرانی آنها وجود ندارد یا کیفیت آنها کمتر از مشابه خارجی است،  نمونه خارجی آن در فروشگاه عرضه می شود. در این فروشگاه حدود ۹۵ درصد اجناس ایرانی است و تنها ۵ درصد اجناس فروشگاه خارجی است.

فروشگاه عفاف و حجاب مرودشت

استقبال از فروشگاه چطور بوده؟ مشتریان بیشتر از چه قشری هستند؟

مشتریان ما از تمام اقشار هستند حتی افرادی که ممکن است به حجاب اهمیت آنچنانی ندهند به فروشگاه مراجعه می کنند و در حال حاضر استقبال زیادی از فروشگاه می شود.

در ابتدای راه اندازی فروشگاه با افرادی که فعالیت اقتصادی انجام می دادند مشورت کردیم و همه از کسادی کار در بازار گلایه داشتند اما فروشگاه از بدو راه اندازی وضعیت خیلی خوبی داشت و در حال حاضر هم استقبال خوبی از فروشگاه می شود و اجناسی که در فروشگاه هستند خصوصا اقلام حجاب نظیر شال، کلاه و چادر خیلی راحت به فروش می رسند.

فروشگاه عفاف و حجاب یاس مرودشت

معیارها و ملاک های مشتریان شما برای خرید اقلام عفاف و حجاب چیست؟

اولین چیزی که برای مشتری مهم است کیفیت کالاست و قیمت و نحوه پوشش در مراحل بعدی قرار دارد و خیلی از مشتریان از بعد حجاب به فروشگاه نگاه می کنند و دوست دارند پوشاکی را تهیه کنند که مطابق با معیارهای اسلامی باشد و طبیعتا شیک بودن و تن خور خوب داشتن لباس هم برای مشتریان مهم است.

فروشگاه عفاف و حجاب مرودشت

کلام آخر؟

در ابتدا شاید ما هم باور نمی کردیم که فروشگاه پس از راه اندازی چندان مورد استقبال قرار بگیرد و مطمئنا این نگرش در جامعه هم است و برخی پوشاک فروشان با دید منفی که نسبت به عدم خرید اجناس حجاب دارند وارد این میدان نمی شوند اما من توصیه می کنم حتما به این کار وارد شوند و فروش اقلام حجاب رضایت بخش است و فروشندگان از نظر اقتصادی ضرر نکرده و یک بهره اخروی هم می برند.

فروشگاه عفاف و حجاب مرودشت

وضعیت حجاب در مرودشت و فعالان فرهنگی

فروش چادر و لباس های محجبه در مرودشت