محفل انس با قرآن مرودشت

محفل انس با قرآن ۱۵ ساله در مرودشت

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، محافل قرآنی بسیاری در گوشه و کنار شهرستان مرودشت وجود دارد. سایت خبری مرودشت با عزیزاله عزیزی مدیر یکی از محافل قرآنی شهر به گفتگو پرداخته است. من گفتگو به شرح ذیل است:

نام محفل انس با قرآن شما چیست و چرا این نام را انتخاب کردید؟

با توجه به حدیث شریف ثقلین از نبی اکرم(ص) که فرمودند: “انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی” نام محفل مان را محفل انس با قرآن و اهل بیت ثقلین گذاشتیم و با توجه نام محفل(دو ثقل قرآن و اهل بیت) در هر جلسه علاوه بر آموزش و قرائت قرآن مجید یکی ازدعاها و زیارات وارده در مورد چهارده معصوم را می خوانیم و با توجه به مناسبت های ایام، در مورد تولد، زندگی و شهادت بزرگان دین صحبت کرده و مداحی و مولودخوانی می کنیم.

محفل انس با قرآن ثقلین مرودشت

انگیزه شما از تشکیل این محفل چیست؟

انگیزه اصلی تشکیل محفل حضوری و مجازی  ما از یک سو آشنایی و انس بیشتر با قرآن و اهل بیت و از سوی دیگر به نیت سلامتی و تعجیل فرج امام عصر(عج) ، طول عمر با عزت برای رهبری ، بانیان خیر، اعضای محافل و صالحات و باقیات است.

در خصوص تاریخچه راه اندازی محفل انس با قرآن و اهل بیت ثقلین توضیح دهید؟

این محفل حدود ۱۵ سال پیش در اداره برق شهرستان مرودشت با همکاری حجت الاسلام و المسلمین حسین فلاحی که در آن زمان امام جماعت اداره برق بودند و همچنین با همکاری مدیریت وقت اداره برق،  راه اندازی گردید.  در آن زمان جلسات دو روز  در هفته ساعت ۶:۴۵ تا ۷:۳۰ صبح قبل از شروع تایم اداری برگزار می گشت و یک روز ر در همین ساعت به زیارت عاشورا اختصاص داشت. در آن سالها جلسات با کمک های خیرین که از همکاران بودند اداره می گشت و به هیچ وجه از بودجه و وقت اداره گرفته نمی شد.

حدود ۵ سال است که این جلسات در ماه رمضان با حضور داوطلبان و مشتاقان در منازل برگزار می شود و تا امروز نیز تداوم دارد.

صمد زارعی پدر شهید محمد زارعی

این محفل در غیر ماه رمضان هم فعالیتی دارد؟

محفل انس حضوری در غیر ماه رمضان در هفته یک روز و با نظر خواهی از اعضا نیم ساعت پس از نماز مغرب و عشاء در منازل یکی از اعضای محفل تشکیل شده و حداکثر یک ساعت و نیم به طول می انجامد و پس از آموزش و قرائت قرآن و نیز خواندن یکی از ادعیه و زیارات، بیان بحث های اخلاقی، احکام و دعا پایان می پذیرد.

اعضای این محفل چه کسانی هستند؟

این محفل از زمانی که در منازل تشکیل می شود از حالت انحصاری کارکنان اداره برق خارج شده و به صورت عمومی برگزار می گردد و هیچ محدودیتی برای شرکت در آن وجود ندارد البته تاکنون مختص برادران بوده و متاسفانه موفق به تشکیل محفل برای خواهران نشده ایم.

در اینن محفل ۶۰ عضو از اقشار مختلف کارگر، کارمند، مداح، بازنشسته و… در رده های سنی ۱۷ تا ۶۰ سال از شهرستان های مختلف کشور از جمله تبریز، شیراز، کازرون، رفسنجان، ارسنجان، اقلید و مرودشت فعالیت می کنند.

محافل قرآن در مرودشت

در خصوص نحوه ختم قرآن و کیفیت برگزاری جلسات توضیح دهید؟

محفل آموزشی را به صورتی برگزار می کنیم که برای تمامی سطوح تحصیلی قابل فهم باشد و مشکلی در یادگیری نباشد و برای برگزاری محفل انس و ختم قرآن،کل آیات و سور قرآن را به ۸۶ قسمت تقسیم کرده ایم و برای هر داوطلب حضور در محفل انس و ختم قرآن در ابتدای هفته یک سهم اعلام می شود و مشخص می شود که فرد چه صفحه ای را باید بخواند.

در هر دو محفل حضوری و مجازی پیرامون نحوه ی ادامه کار و چگونگی آن  از اعضا نظرخواهی شده و سپس تصمیم گیری می شود.

محفل قرآنی در مرودشت

نحوه فعالیت محفل مجازی به چه صورت است؟

آیات، احادیث، روایات اخلاقی، احکام، مطالب و اشعار مورد نیاز اجتماع و قشرهای مختلف را از کتب و سایت های مختلف تهیه کرده و با ذکر منبع و به نام محفل حضوری و مجازی انس با قرآن و اهل بیت ثقلین شهرستان مرودشت در فضای مجازی نشر می دهیم که مورد استقبال هم قرار گرفته است.

کلام آخر؟

بنده امید واثق دارم که این محفل با کمک همه خوبان و جناب عالی و سایر همکارانتان(اصحاب رسانه) آینده ای درخشان خواهد داشت. همچنین امیدوارم هستم که در آینده ای نه چندان دور با یاری و حمایت خوبان؛ خداوند منان به ما توفیق دهد که بتوانیم برای خواهران گرامی که خیلی هم مشتاق هستند همانند برادران محفلی را تشکیل دهیم.

قاریان مرودشتمحافل قرآن در مرودشتجوانان مرودشتقاریان مرودشتآموزش قرآن در مرودشت

علی طهماسبی و مهدی خدایاری مداحان مرودشت