وقتی بهشت گمشده جهنم می شود

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، انسان ها همواره در طول تاریخ با دخالت های خود باعث تخریب زیستگاه های طبیعی و انقراض گونه های جانوری شده اند.

بهشت گمشده یکی از زیباترین تفرجگاه طبیعی استان فارس و حتی کشور محسوب می شود و همه ساله افراد زیادی از این منطقه ییلاقی و خوش آب و هوا بازدید می کنند. این تفرجگاه به دلیل خشکسالی های متوالی و دخالت های بیجای انسان ها در معرض تهدید واقع شده است و شاید زیاد طول نکشد که صدای زنگ هشدار در این مکان در گوش مردم و مسئولان طنین انداز گردد.

از یک سو خشکسالی های متوالی در کاهش آب بهشت گمشده بی تاثیر نبوده است و از سوی دیگر منفعت طلبی عده ای سبب شده است مسیر آب بیش از حد به سمت زمین های کشاورزی منحرف گردد. بهشت گمشده آرام آرام می میرد تا کشاورزان با برداشت های بعضا بی رویه و غیر مجاز شاهد سر سبز شدن مزارعی باشند که کمتر مورد بازدید مردم قرار می گیرد و جز اینکه بر پول های خفته در جیب کشاورزان می افزاید سودی دیگر ندارد و هدایت غیر کارشناسانه آب به اراضی کشاورزی سبب هدر رفت آب می گردد تا جایی که بشهت گمشده را به جهنم تبدیل خواهد کرد.

پرداخت یارانه نکاشت به کشاورزان، پیشنهادی است که بارها از سوی تریبون های رسمی و غیر رسمی، مسئولان شهرستان مرودشت و استان فارس با دولت در میان گذاشته اند اما تاکنون دولت این طرح را نپذیرفته است و هیچ چراغ سبزی هم نشان نداده است.

این طرح گرچه از همان ابتدا با حرف و حدیث های زیادی همراه گشت اما به نظر می رسد چنانچه اصولی و برنامه ریزی شده اجرا گردد می تواند بسیاری از تفرجگاه های استان فارس از جمله بهشت گمشده را از مرگ حتمی نجات دهد.