اسماعیل استواری شورای شهر مرودشت

مرودشت تنها یک شهردار می خواهد

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، یک از مباحث مطرح شده در جلسه گذشته شورای شهر مرودشت بحث عوارض شهرداری بود و عده ای خواهان تخفیف عوارض و عده ای دیگر خواهان کاهش عوارض شهرداری بودند.

نائب رییس شورای شهر مرودشت در خصوص افزایش عوارض شهرداری بیان داشت: با توجه به خشکسالی و وضعیت معیشتی مردم مخالف صد در صد افزایش عوارض هستیم و افزایش عوارض از ابتدای سال نباید انجام می گرفت.

اسماعیل استواری به تشریح علل افزایش عوارض پرداخت و بیان داشت: سه عامل سبب شد تا عوارض شهرداری به صورت غیرمنتظره افزایش یابد. اولا عوارض بر اساس بودجه ۵۰ میلیارد تومانی بسته شد و مورد دیگر اینکه طرح تفضیلی شهر مرودشت مصوب شد و تغیراتی نمود مثلا ضابطه شهرداری در مرودشت در قبل ۶۰ درصد بود یعنی از صد متر ۶۰ متر ساخته می شد اما در حال حاضر ۵۰ درصد است و اضافه بر آن مازاد تراکم محسوب می شود و این مازاد تراکم ها باعث افزایش عوارض گردید. مورد دیگر اینکه قیمت منطقه بندی که بر اساس عوارض محاسبه می شود توسط اداره دارایی افزایش یافت و این سه عامل سبب شد عوارض به صورت غیر منتظره افزایش یابد.

استواری بیان داشت: با وجود اینکه خواهان افزایش عوارض بودیم اما این نحوه افزایش غیر منتظره بود و معتقد هستیم عوارض باید به مبلغ سال ۹۳ بازگردد.

وی تصریح کرد: عوارض شهر مرودشت حدود چهار یا پنج سال بود که تغییری نداشت و جهش ناگهانی عوارض سبب شده است افرادی که به شهرداری مراجعه می کنند نتوانند مجوز بگیرند.

وی افزود: پیشنهادی که در جلسه قبل در شورا داده شد و عده ای مثل مهندس همت و سایر دوستان خواهان مصوب شدن آن بودند راجع به تخفیف عوارض شهرداری بود و  قرار است در مورد مکان های تجاری ۳۰ درصد  و مکان های مسکونی ۵۰ درصد تخفیف داده شود و اما من با تخفیف عوارض شهراری مخالف و معتقدم عوارض شهرداری باید کاهش یابد و از آنجا که بحث کاهش عوارض بحث حمایت از مردم است از مجموعه شورا انتظار می رود منافع مردم را در نظر بگیرند و اگر شهرداری از نظر مالی مشکل دارد دنبال راه های درآمدی بگردد و به سمت و سوی تکمیل شهربازی و ترمینال برود.

وی با بیان این توضیح که افزایش عوارض به ضرر مردم است و در بلند مدت به ضرر شهرداری نیز می باشد بیان داشت: یک ضرب المثل انگلیسی است که می گوید “سود کمتر، فروش بیشتر” و بر این اساس هرچه مبلغ عوارض کمتر شود مردم بیشتری می توانند مجوز می گیرند و از طرفی ساخت و سازهای بدون مجوز هم در شهر کم می شود.

استواری خاطر نشان کرد: جاده بند امیر یک ورودی مهم و استراتژیک شهر مرودشت می باشد و نیازمند یک نگاه ویژه است و ما پیگیر مسائل آنجا هستیم. ورودی جاده بندامیر و جاده فتح آباد مظلوم واقع شده اند و از دوستان شبکه بهداشت توقع داریم در این خصوص همکاری کرده و عقب نشینی کنند تا ما نیز بتوانیم مصوباتی را که در شورا در این خصوص داشته ایم عملی نماییم.

عضو شورای شهر مرودشت بیان داشت: مرودشت فقط یک شهردار می خواهد و متسفانه می بینیم برخی افراد به ما مراجعه می کنند و مدعی هستند که به آنها قول شهردار شدن داده شده است. به دوستان توصیه می کنم دخالت های بی مورد نکنند و انتخاب شهردار را سیاسی نکنند تا اعضای شورا در فضایی آرام بتوانند در فضایی آرام شهردار را انتخاب کنند.

وی در خصوص سرپرست شهرداری هم تاکید داشت: از اعضای شورا انتظار دارم به محمدرضا زارع سرپرست شهرداری هم یک مهلت زمانی بدهند تا وی بتواند در این خصوص برنامه ریزی کند تا متحمل هزینه نشویم و زمانی که می بینیم وی خوب عمل می کند دلیلی ندارد یک شهردار از جای دیگر برای مرودشت انتخاب شود.

وی در خصوص انتخاب استاندار هم بیان داشت: استانداری باید برای استان فارس انتخاب شود که پیرو خط ولایت فقیه باشد و به فکر خدمت به مردم باشد و به مسائل عمرانی و آبادانی اهمیت دهد و گره ای از مشکلات مردم باز کند.

استواری تصریح کرد: در این برهه از زمان باید از مسائل سیاسی پرهیز شود و شخصی باید به عنوان استاندار فارس انتخاب شود که سیاسی نباشد و جناحی فکر نکند.