سیامک حیدری رییس تاکسیرانی مرودشت

تاکسی های مرودشت هوشمند می شوند

به گزارش سایت خبری مرودشت نا، به زودی عملیات هوشمندسازی تاکسی های مرودشت آغاز می گردد.

رییس سازمان تاکسیرانی مرودشت در خصوص هوشمندسازی تاکسی ها بیان داشت: هوشمندسازی تاکسی های مرودشت تحولی عظیم در حوزه حمل و نقل ایجاد خواهد کرد و مدیریت هزینه و زمان را برای مسافران و رانندگان تاکسی به ارمغان می آورد.

سیامک حیدری در خصوص روند این طرح بیان داشت: هوشمندسازی در وهله اول در خصوص تاکسی ها و پس از آن در مورد تاکسی تلفنی ها صورت می گیرد و با توجه به دستورالعمل موجود پیرامون سازماندهی وانت بارها، در خصوص آنها نیز انجام می شود. وانت بارها در چند نقطه از شهر به صورت متمرکز ساماندهی می شوند تا شاهد پراکندگی آنها در سطح شهر نباشیم و متمرکز شدن وانت بارها باعث می شود تخطی از قانون کاهش یافته و مبالغ حمل بار یکسان شود.

سیامک حیدری تاکسیرانی مرودشت

حیدری در خصوص مزایای این طرح بیان داشت: از آنجا که سیستم به صورت اتوماتیک کرایه را کم می کند دیگر شاهد اختلاف مسافران و رانندگان نخواهیم بود. از طرفی هم مدیریت زمان را در پی خواهد داشت، بدین صورت که در حال حاضر فرد ممکن است که برای یک کورس تاکسی که  مثلا ۴۰۰ تومان است یک اسکناس ده هزارتومانی دهد و راننده باید ۹۶۰۰ تومان پیدا کند و به وی برگرداند و هر یک از تاکسی های مرودشت در طول روز به ۲۰۰ تا ۳۵۰ مسافر خدمات ارائه می کنند و باید پول خرد زیادی را به همراه داشته باشند تا بتوانند پاسخگو باشند و زمان را مدیریت کنند و پول خرد زیادی لازم است تا ۱۰۰۰ تاکسی مرودشت پاسخگوی نیازمسافران خود باشند. از طرف دیگر با مدیریت زمان در واقع هزینه هم مدیریت می شود و هوشمندسازی تاکسی ها در واقع یک کار بهداشتی است و از گردش پول در دست افراد و انتقال بیماری ها جلوگیری می کند.

وی در خصوص هزینه های این طرح بیان داشت: این طرح برای اولین بار است که با تسهیلات چهاردرصد بانک رفاه صورت می گیرد و در جایی دیگر با تسهیلات چهار درصد انجام نشده است و هزینه تجهیز هر تاکسی حدود یک میلیون تومان است.

حیدری به خصوصیات دستگاه تاکسی متر هم اشاره و بیان داشت: این دستگاه تنها یک تاکسی متر نیست و به سیستم gps، gprs و یک مانیتور مجهز است. این دستگاه قادر است مکان فعالیت تاکسی ها، تعداد تاکسی های فعال – غیرفعال و میزان در آمد هر تاکسی را مشخص نماید. از طریق مانیتور هم میتوان تبلیغات شهری و پیام های مناسبتی را در تاکسی ها به نمایش گذاشت. از طرفی هم می توان آدرس شهروندانی را که نیاز به تاکسی دارند از طریق همین مانیتور به راننده خودرو اعلام کرد تا راننده در سریعترین زمان خود را به مسافر برساند.

حیدری افزود: قراردادی با شرکت طرف قرارداد و تفاهم نامه ای هم با بانک رفاه منعقد شده است و در حال حاضر با نصب بنرهایی در سطح شهر و پخش تراکت هایی در بین تاکسی ها، به دنبال لیجاد بستر مناسب هستیم و پس از آن قرار است ماهیانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تاکسی به این دستگاه مجهز شود و اجرای کامل این طرح در تاکسی های مرودشت شش ماه به طول می انجامد.

وی اظهار داشت: پیشاپیش ۱۷ مردادماه روز خبرنگار را بر تمامی اصحاب رسانه تبریک عرض می کنم و به جرات بیان می کنم اصحاب رسانه بازوی توانمند مردم و مسئولین می باشند. و علاوه بر اطلاع رسانی، باعث ایجاد تلاش فوق العاده ای در بین مدیران می شوند و وقتی من مدیر ببینم کارم رصد می شود تلاش بیشتری می کنم و اصحاب رسانه مرودشت همیشه یار و یاور مردم و ادارات شهرستان بوده اند و جا دارد از آنها تشکر کنم و از آنجا که دغدغه آنها پیشرفت مرودشت است از آنها توقع دارم در خصوص این طرح بزرگ اطلاع رسانی کنند و در فرهنگ سازی این طرح بزرگ سهیم باشند.

سیامک حیدری رییس تاکسیرانی مرودشت

وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه های ما این است که در تاکسی بیسیم ها دستگاهی نصب شود که شهروندان از طریق اینترنت بتوانند نزدیک ترین تاکسی به خود را ببینند و اعلام نیاز کند و اولین تاکسی به محل شما اعزام می شود. از مزایای دیگر این طرح این است که اگر مثلا شما برای ۱۵ روز دیگر به یک سرویس در ساعت فلان احتیاج داشته باشید این درخواست شما را ثبت کند و همان روز و همان ساعت تاکسی در درب منزل شما حضار گردد. این سیستم سال گذشته تنها در کیش اجرا شد و در جایی دیگر از ایران وجود ندارد و کشورهایی نظیر مالزی و سنگاپور و کشورهای پیشرفته به این سیتم مجهز می باشند.

وی از روند نوسازی خودروها گلایه کرد و بیان داشت: چهار سال از طرح نوسازی خودروها می گذرد و چهار مدل خودرو باید تا الان نوسازی می شده است و این امر تاکنون محقق نشده است و این مسئله تنها مختص مرودشت نیست و در سراسر کشور نیز وجود دارد و مسئولان ارشد باید در این خصوص چاره اندیشی کنند چرا که یک خودروی پیکان مدل ۸۰ با این وضعیتی که در شهر وجود دارد و با این ترافیک و هزینه های سرسام آور به سختی می تواند فعالیت کند و از طرفی تک نرخی شدن سوخت و یارانه هایی که توسط دولت برداشته شد فشاری مضاعف را به تاکسی ها تحمیل کرد و متاسفانه هیچ سبد حمایتی نداریم.